پایکاه خبر

به روزترین اخبار ایران و جهان

پایکاه خبر

به روزترین اخبار ایران و جهان

ویژگی های اصلی پادکست


⦁ برای کسب درآمد از پادکست ابتدا باید بدانید که تنها فایل های صوتی منتشر شده در اینترنت و وب سایت ها پادکست نامیده نمی شوند. اکنون این فایل به همان اندازه که محتوایش قوی است، هنوز واجد شرایط پادکست نیست. پادکست ها باید به طور منظم و در فواصل زمانی مشخص در اختیار افراد علاقه مند قرار گیرند.

⦁ علاوه بر این، فایل های صوتی باید در سایت آپلود شوند یا از طریق اپلیکیشن اختصاصی پادکست مانند Castbox در دسترس شنوندگان و علاقه مندان قرار گیرند. اگر فایل های صوتی مورد نظر را در سایت قرار ندهید و فقط آنها را روی سی دی جمع آوری کنید، دیگر به آن پادکست نمی گویند.

دلیل اصلی تولید پادکست

در واقع پادکست تولید محتوای صوتی است و بهتر است بدانید که در بازاریابی محصول و در کسب و کارهای کوچک و بزرگ همیشه محتوای صوتی بیشتر از محتوای مکتوب طرفدار دارد و اگر علاقه مند به کسب درآمد هستید به تولید و ساخت پادکست بپردازید. یکی از راه های موثر در این زمینه است.

نکته مهم دیگر در این زمینه این است که یکی از مهمترین ابزارهای دیجیتال برای بازاریابی و توضیح محصولات، استفاده از پادکست است. بنابراین، هرچه بیشتر با ابزارهای دیجیتال آشنا باشید، شانس بیشتری برای کسب درآمد خواهید داشت. درباره سرمایه گذاری های سودآور بیشتر بدانید.

راه های کسب درآمد از پادکست

⦁ تولید پادکست های آموزشی

دو راه برای این کار و کسب درآمد از پادکست وجود دارد. ابتدا خودتان به طور مرتب شروع به ساخت پادکست کنید تا به مرور زمان سایت رشد کرده و در نهایت شروع به فروش پادکست های آموزشی مجری رادیو کنید. البته انجام این کار نیازی به هزینه ندارد، اما باید زمان زیادی را صرف کنید. در پاسخ بعدی واقعا یک راه سریع برای کسب درآمد است، باید با یک وب سایت آموزشی قرارداد ببندید و خدمات مشاوره ای ارائه دهید و پادکست خود را از طریق این مجموعه به اشتراک بگذارید و پول خوبی از آن بگیرید.

⦁ از Castbox کسب درآمد کنید

یکی از راه های جذاب برای کسب درآمد و کسب درآمد از پادکست ها، کسب درآمد با castbox است. همانطور که می دانید این اپلیکیشن سال هاست که در این زمینه فعالیت می کند و اولین بار در هنگ کنگ پیاده سازی شد. این اپلیکیشن با بیشترین دانلود در گوگل پلی نزدیک به 15 میلیون بار در گوشی های اندرویدی دانلود شده و به یکی از پردانلودترین اپلیکیشن ها در زمینه پادکست تبدیل شده است.

تا سال 2018 مردم ایران نیز از این اپلیکیشن بهره زیادی بردند، اما دو سالی است که به دلیل مسدود شدن آی پی توسط ایران، دسترسی ایرانیان به آن قطع شده است. البته اگر با IP کشور دیگری وارد برنامه شوید، می توانید از آن استفاده کنید. حتما توجه داشته باشید که IP نباید تغییر کند و همیشه ثابت بماند. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما در مورد بهترین سرمایه گذاری های 10 میلیونی را مطالعه کنید.

⦁ با کتاب های صوتی درآمد کسب کنید

یکی از محبوب ترین ویژگی های پادکست های ایرانی، کتاب های صوتی است. بسیاری از مردم دوست دارند کتاب بخوانند اما ترجیح می دهند از آن پادکست بسازند. بسیاری از مزایای کتاب های صوتی این است که مردم می توانند در هر جایی به آنها گوش دهند و نیازی به نگاه کردن به کتاب ندارند. نکته دیگر در مورد کتاب های صوتی این است که در بسیاری از موارد پادکست بسیاری از کتاب ها تولید نشده است و اگر صدا و صدای خوبی داشته باشید به راحتی می توانید در این زمینه موفق شوید و در نظر داشته باشید که پادکست در راه است.

⦁ اسپانسر پیدا کنید

اگر لحن و صدای مناسبی برای ایجاد یک پادکست دارید، ابتدا نوشتاری قوی داشته باشید که آن را به پادکست تبدیل کند. همچنین ابزارها و استانداردهای تولید پادکست حرفه ای را یاد بگیرید و برای تحقق ایده خود اسپانسر پیدا کنید. در این صورت می توانید اسپانسر جذب کنید و درآمد خوبی از پادکست بگیرید. البته بهتر است بدانید که این رشته کار هزینه چندانی ندارد اما در صورت جذب اسپانسر در مدت زمان بسیار کوتاه تری می توانید درآمد بسیار خوبی کسب کنید.

⦁ تولید تبلیغات و پادکست های بازاریابی محصول

چیزی که همیشه باید  برای دوره تولید پادکست زهرا شیراحمدی بدانید این است که تولید محتوای صوتی یا تولید پادکست، اگر در جهت تبلیغات و بازاریابی مناسب محصول باشد، درآمد بسیار بهتری نسبت به سایر زمینه ها برای شما به ارمغان می آورد. برای این کار باید با شرکت ها برای شرکت در تبلیغات صوتی قرارداد ببندید. البته بهتر است بدانید که اگر وب سایتی دارید که در زمینه پادکست تخصص دارد و بازدید بالایی دارد، می توانید بین پادکست های خود تبلیغ کنید و از آن ها کسب درآمد کنید.

همچنین می توانید محصولات را مستقیماً در فروشگاه ها نمایش دهید و از طریق بازاریابی موفق 30 تا 60 درصد پورسانت فروش دریافت کنید. خوب است بدانید اگر در این کار حرفه ای شوید می توانید از فروش محصولات حتی 70 تا 80 درصد پورسانت دریافت کنید. در نظر داشته باشید که در بین روش های ارائه شده برای کسب درآمد با پادکست، مهمترین آنها تولید پادکست برای تبلیغات و بازاریابی محصولات می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد