پایکاه خبر

به روزترین اخبار ایران و جهان

پایکاه خبر

به روزترین اخبار ایران و جهان

رنگ های هارد های وسترن دیجیتال به چه معناست؟

یکی از برترین و معتبر­ترین تولیدکنندگان هارد­های HDD، شرکت امریکایی "وسترن دیجیتال" است که هاردهای خود را در انواع و رنگ­های مختلف، از کاملا اقتصادی تا کاملا حرفه­ای عرضه می­کند. هاردهای HDD  یا به عبارت دیگر Hard Disk Driveها به عنوان یک حافظه دائمی محسوب می­شوند که اطلاعات مورد پردازش در داخل سیستم را به صورت رمزنگاری شده و بر روی دیسک­های سخت مغناطیسی خود ذخیره­سازی می­کنند. باید گفت که امروزه کاربران تمایل بیشتری به استفاده از حافظه­هایی از نوع SSD دارند، اما هاردهای HDD به دلیل قیمت مناسب و دوام بالا هنوز هم در میان کاربران محبوب هستند. در این مطلب قصد داریم تا ضمن معرفی هاردهای HDD تولید شده توسط "وسترن دیجیتال" به بررسی تفاوت رنگ­بندی هاردهای این شرکت و کاربرد هریک از آنها بپردازیم. پس در ادامه همراه با ما باشید.

رنگ مشکی در هاردهای وسترن دیجیتال

به طور کلی مشخصه اصلی هاردهای وسترن دیجیتال مشکی گران­قیمت بودن، کارکرد و بازدهی بالا است و این شرکت این نمونه از هاردها را برای کاربران حرفه­ای طراحی کرده است. از نمونه­ کارکرد­های هارد وسترن دیجیتال مشکی می­توان در گیمینگ، ویرایش فیلم و تصویر و سایر فعالیت­های حرفه­ای اشاره کرد.

 

رنگ آبی در هاردهای وسترن دیجیتال

هارد وسترن دیجیتال آبی از نمونه­های بسیار محبوب این شرکت در میان کاربران خانگی است که نیاز این دسته از کاربران را به شکل کلی برطرف می­کند. باید اشاره کرد که شرکت وسترن دیجیتال نوع دیگری از هاردهای آبی رنگ خود را با قابلیت SSD درونی عرضه کرده که بسیار مورد طرفداران کاربران است.

 

رنگ سبز در هاردهای وسترن دیجیتال

رنگ سبز در هارد وسترن دیجیتال نشانه حمایت از محیط زیست است و باید اشاره کرد که این نوع هاردها از نمونه­های قبلی میزان برق کمتری مصرف می­کنند. به شکل کلی هاردهای HDD سبز وسترن دیجیتال در حالت عمومی تولید نمی­شوند و چیزی که امروزه عرضه می­گردد، هاردهای SSD با رابط SATA و M.2و لیبل سبز رنگ است.

 

 

 

رنگ بنفش در هاردهای وسترن دیجیتال

هاردهای بنفش رنگ وسترن دیجیتال نمونه­های دیگری از محصولات این شرکت هستند که دارای قابلیت سرعت نوشتن، ذخیره­سازی مداوم و 24 ساعته هستند و از این رو بیشتر برای دوربین­های مداربسته مورد استفاده قرار می­گیرند. باید گفت که هاردهای بنفش وسترن دیجیتال به دلیل قابلیت­ها و توانایی­های فوق در زمره گران­قیمت­ها قرار می­گیرند.

 

رنگ قرمز در هاردهای وسترن دیجیتال

هاردهای قرمز رنگ این شرکت از نمونه­های کاملا حرفه­ای با حجم ذخیره­سازی و امنیت بالا هستند که کاربرد خانگی ندارند و از آنها بیشتر برای ذخیره­سازی فیلم و سیستم­های تحت شبکه NAS و RAID استفاده می­شود.

 

رنگ طلایی در هاردهای وسترن دیجیتال

رنگ طلایی در هاردهای وسترن دیجیتال به عنوان گران­قیمت­ترین­ و حرفه­ای­ترین محصول این شرکت محسوب می­شود که توانایی ذخیره­سازی مدوام و پیوسته را دارد. این نمونه از هاردها مصارف عمومی و خانگی ندارند و بیشتر در مراکز داده و دیتاسنتر مورد استفاده قرار می­گیرند.

 

حرف آخر

 در این مقاله سعی کردیم تا محصولات مختلف شرکت وسترن دیجیتال را معرفی کنیم و به بررسی رنگ­های مختلف و کارکردهای هر یک از این محصولات بپردازیم. در انتها باید گفت که هارد آبی رنگ وسترن دیجیتال یک نمونه مناسب برای کارکردهای عمومی و گیمینگ است که قیمت مناسبی دارد و اگر بحث مالی در مورد تهیه این محصول مطرح نباشد رنگ مشکی گزینه­ای با قابلیت­های بهتر محسوب می­شود.