پایکاه خبر

به روزترین اخبار ایران و جهان

پایکاه خبر

به روزترین اخبار ایران و جهان

مهاجرت به ترکیه در سال 2024 - شرایط، مدارک و هزینه ها


ترکیه کشوری زیبا و پهناور در خاورمیانه است که سالانه پذیرای تعداد زیادی مهاجر از سراسر جهان است. این کشور با اقتصاد رو به رشد، شرایط زندگی مطلوب و فرهنگ غنی، گزینه مناسبی برای مهاجرت به حساب می آید. در این مقاله به بررسی شرایط، مدارک و هزینه های مهاجرت به ترکیه در سال 2024 می پردازیم. علاوه بر این به مزیت های مهاجرت به ترکیه و چالش های پیش روی مهاجران در این کشور خواهیم پرداخت. در صورت تمایل به مهاجرت به ترکیه می توانید برای دریافت اطلاعات لازم با ما تماس بگیرید.

معرفی مهاجرت به ترکیه در سال 2024

ترکیه یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین کشورهای جهان است که سالانه گردشگران و مهاجران زیادی را به خود جذب می کند. یکی از مهم ترین و پرجمعیت ترین شهرها استانبول است که به خاطر شب های پر جنب و جوش، غذاها، بلوط های داغ و کنسرت های خیابانی شهرت دارد. آنچه در مورد شهر استانبول قابل توجه است مساحت آن است که شما را شگفت زده خواهد کرد زیرا مساحت آن هفت برابر تهران است و همچنین بزرگترین کلان شهر اروپا است. اما نگران سفرهای طولانی مدت نباشید. زیرا به لطف حمل و نقل عمومی گسترده و سریع، در سریع ترین زمان ممکن به مقصد خواهید رسید. حمل و نقل عمومی در ترکیه را به قلب انسان تشبیه کرده اند که به تمام رگ های بدن متصل است و راهی به آن ها دارد.

اگر به ماهیگیری و خوردن ماهی تازه علاقه دارید، استانبول بهشت ​​شما خواهد شد. زیرا در کنار تنگه بسفر، دریای سیاه و دریای مرمره قرار دارد و دو قاره آسیا و اروپا را در بر گرفته است. استانبول در سال های اخیر از نظر تحصیلی و فرهنگ اجتماعی رشد قابل توجهی داشته است و افراد زیادی را از کشورهای دیگر به ویژه ایران جذب کرده است. به دلیل استاندارد بالای زندگی، بسیار مقرون به صرفه تر از کشورهای اروپایی است و مزایای بهتری را برای مهاجران ارائه می دهد. به همین دلیل در جنگ اخیر روسیه و اوکراین بسیاری از قربانیان جنگ به ترکیه رفتند.

اگر می خواهید به کشوری مهاجرت کنید که از نظر مسافت و فرهنگ بسیار به ایران نزدیک است، ترکیه بهترین گزینه برای کمک به بهبود زندگی خود در خارج از ایران برای حداقل 6 ماه است. دانشگاه های ترکیه در رتبه بندی های بین المللی نمرات خوبی کسب کرده اند و برای آشنایی با رشته های پزشکی، دندانپزشکی و سایر رشته های امتحانات سخت در ایران نیازی به گروه توریستی نداریم و کافی است دوره YS را پشت سر بگذارید و در آزمون قبول شوید. شما می توانید در دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه ثبت نام کنید یا تجارت خود را در سطح بین المللی گسترش دهید.
برای اطلاع از راه های مهاجرت به ترکیه با موسسه مهاجرتی شاهان تماس بگیرید.

روش های مهاجرت به ترکیه

راه های مختلفی برای مهاجرت به ترکیه وجود دارد و ما به بررسی این راه ها برای مهاجرت به این کشور شگفت انگیز با فرصت های تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری ادامه خواهیم داد. بد نیست بدانید که زمان مورد نیاز برای مهاجرت به ترکیه بسته به روشی که انتخاب می کنید معمولا بین سه روز تا سه ماه است.

مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک

یکی از بهترین، مطمئن‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای گرفتن محل زندگی در ترکیه، خرید ملک است. به این ترتیب می توانید برای خانواده خود اعم از همسر و فرزندان زیر 18 سال خود خانه تهیه کنید و ضمانت تحصیل و آینده کاری را داشته باشید. در سال 2024، حداقل قیمت خرید برای یک خانه 200000 دلار برآورد شده است. اما گرفتن پاسپورت نیاز به پول بیشتری دارد که در قسمت های بعدی به تفصیل توضیح داده خواهد شد.

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

اگر می خواهید در دانشگاه های درجه یک دنیا بدون محدودیت سنی تحصیل کنید، نگران دوری از خانواده و سه ساعت سفر بدون نیاز به بلیط و ویزا نباشید. بهترین انتخاب ترکیه است و تنها با گذراندن دوره YS و آزمون YS مسیر شما برای دانشگاه های دولتی و خصوصی روشن می شود و همچنین فرصت مناسبی را برای کسانی که قصد ادامه تحصیل دارند فراهم می کند. در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری. برای مشاوره تخصصی بیشتر و اطلاعات بیشتر در مورد دوره و آزمون YS با مشاوران متخصص در گروه مهاجرت آوید تماس بگیرید. پس از چهار سال تحصیل و یک سال کار در ترکیه می توانید از طریق گروه مهاجرتی آوید برای اقامت دائم اقدام کنید.

مدت زمان تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در ترکیه

برای تحصیل در مقطع کارشناسی به چهار سال زمان نیاز دارید و بعد از آن می توانید دو سال در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنید و سپس وارد مقطع دکتری شوید، شرایط لازم چندین مقاله در سطح بین المللی و تایید مشاور شما می باشد. و دیپلم نمره آیلتس هفت نیز لازم است.

یکی از مزیت های ترکیه این است که برای تحصیل محدودیت سنی وجود ندارد و برای گرفتن بورسیه فقط باید قوانین و شرایط سنی را رعایت کنید. دانشجویان در ترکیه فقط باید 300 تا 500 لیر در سال بپردازند تا بیمه درمانی بین المللی دریافت کنند.

مهاجرت به ترکیه از طریق کار

اگر می خواهید از طریق کار در ترکیه اقامت بگیرید، فرصت های زیادی در انتظار شماست. زیرا ترکیه شما را با یک بازار بزرگ جهانی مرتبط می کند و می تواند فرصتی عالی برای گسترش تجارت شما باشد. فقط باید زبان ترکی بدانید و در حرفه خود متخصص باشید، سپس اقدامات لازم را برای دریافت ویزای کار از طریق گروه مهاجرتی آوید انجام دهید تا پس از دریافت مجوز کار، واجد شرایط بیمه درمانی SGK شوید. اجازه کار شما در ترکیه برای اولین بار یک ساله است و در مواقع بعدی برای تمدید قرارداد به مدت 3 و 6 سال و به عنوان یک قاعده برای مدت 8 سال در صورت اشتغال قانونی صادر می شود. در ترکیه به مدت 6 سال مجوز دریافت خواهید کرد. شما مجوز کار دائمی خواهید داشت.

از طریق فروش به ترکیه بروید

بنابراین برای اخذ اقامت نیاز به یک حساب بانکی دارید که به راحتی می توانید با پاسپورت ایرانی در بانک ترکیه حساب بین المللی باز کنید و این یک فرصت بی نظیر برای کسب و کار شما است. همچنین می توانید با ثبت شرکت یا خرید اوراق قرضه دولتی از چنین اقامتی بهره مند شوید و همچنین کسب و کار خود را در ترکیه راه اندازی کنید و تجارت خود را در سطح بین المللی گسترش دهید و پس از هشت سال اقامت، مهاجرت سرمایه به شما امکان اخذ اقامت دائم را نیز می دهد.

مهاجرت به ترکیه از طریق تابعیت

این روش بهترین شرایط را برای شما به ارمغان می آورد، زیرا پس از دو ماه پاسپورت ترکیه خود را دریافت خواهید کرد و با یک فرد ترک تفاوتی نخواهید داشت، شهروند ترکیه خواهید شد و نیازی به ویزا برای بسیاری از کشورها نخواهید داشت. چون پاسپورت ترکیه اعتبار جهانی بیشتری نسبت به ایران دارد. برای رسیدن به این هدف، مشاوران ذیصلاح ما قدم به قدم شما را همراهی خواهند کرد. با این روش، بودجه هدف برای یک اقدام متناظر حداقل 400000 دلار است.

از طریق ازدواج به ترکیه نقل مکان کرد

شما می توانید با ازدواج با فردی اجازه خروج از خانه خود را دریافت کنید یکی از شرایط این ازدواج ثبت آن در ترکیه است ازدواج باید بین سه تا پنج سال طول بکشد و هرگز نباید به طور رسمی انجام شود. زیرا شامل اقدامات قانونی، مجازات های مالی و زندان خواهد بود

مهاجرت به ترکیه از طریق تولد

برای اخذ تابعیت ترکیه از طریق تولد، یکی از والدین کودک باید شهروند ترکیه باشد، در غیر این صورت ترکیه صرفاً به این دلیل که کودک در ترکیه به دنیا آمده است، تابعیت ترکیه را اعطا نخواهد کرد.

مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به هر کشوری مزایا و معایب خود را دارد. قبل از اینکه تصمیم به مهاجرت به هر کشوری بگیرید، مهم است که این مزایا و معایب را بشناسید تا خود را برای زندگی در کشور مقصد آماده کنید. در ادامه به مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه می پردازیم.

مزایای مهاجرت به ترکیه

هزینه معقول زندگی

خرید و اجاره خانه آسان است

دسترسی آسان به ایران

با همین فرهنگ و مذهب

دسترسی به تجارت و بازارهای بین المللی

مواد غذایی با کیفیت عالی و محصولات ارگانیک

سیستم حمل و نقل عمومی انبوه

بهترین رتبه بندی دانشگاه های جهان در ترکیه

خدمات بهداشتی مناسب

Kelemahan berhijrah ke Türkiye

استفاده بیش از حد از محصولات تنباکو

شهروندان ترکیه قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند

تاکسی های شهری گران قیمت

تعداد پناهندگان آسیب دیده از جنگ رو به افزایش است.

هزینه بالای خرید الکل

ورژن اجرای زنده آهنگ جدید آرون افشار به نام «طبیب ماهر»

متن آهنگ آرون افشار ورژن اجرای زنده طبیب ماهر

ﻟﺤﻈﻪ ای ﻛﺎش ﻛﻤﻰ ﺻﺒﺮ ﻛﻨﻰ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻣﻦ

ﻣﺮﻫﻢ ﺣﺎل دﻟﻢ ﺑﺎش ﻃﺒﻴﺐ ﻣﺎﻫﺮ ﻣﻦ

ﻣﻦ ﺑﻪ ﻗﺮﺑﺎن ﺗﻮ و ﺣﺎﻟﺖ ﺟﺬاب ﻧﮕﺎﻫﺖ ﻣﺒﺘﻠﺎی ﺗﻮم و ﺑﺎﺧﺘﻪ ام دل ﺑﻪ ﻧﮕﺎﻫﺖ

ای وای ﻫﻮاﻳﻰ ﺷﺪه اﻳﻦ دل ﭼﻪ ﺣﺎﻟﻰ ﺷﺪه

از ﺣﺎل دﻟﺖ ﺑﺎ ﺧﺒﺮم ﻛﻦ

ای وای ﻫﻮاﻳﻰ ﺷﺪه اﻳﻦ دل ﭼﻪ ﺣﺎﻟﻰ ﺷﺪه

ﺗﻮ ﻣﺮا ﻋﺎﺷﻘﺘﺮم ﻛﻦ

ای وای ﺑﻪ ﭼﺸﻤﺎن ﺗﻮ ﺳﻮﮔﻨﺪ ﻛﻪ ﻧﻘﺎﺷﻰ ﻟﺒﺨﻨﺪ ﺗﻮ اﻳﻤﺎن ﻣﺮا ﺑﺮد

ای وای ﺑﺒﻴﻦ ﺑﺮق ﻧﮕﺎت آن ﺻﻮرت ﻣﺎﻫﺖ ﭼﻪ ﺑﻠﺎﻳﻰ ﺳﺮم آورد

دل ﺑﻪ درﻳﺎ زده ام ﺳﻤﺖ ﻧﮕﺎه ﺗﻮ ﻋﺰﻳﺰم

دل ﻣﻦ ﻳﻮﺳﻒ اﻓﺘﺎده ﺑﻪ ﭼﺎه ﺗﻮ ﻋﺰﻳﺰم

ﻣﻦ در ﺻﺪد ﻳﺎر و ﺗﻮ دﻟﺪار و ﭼﻪ ﺗﻘﺪﻳﺮ ﻗﺸﻨﮕﻰ

ﻣﻦ ﺑﺎﺷﻢ و ﺗﻮ ﺑﺎﺷﻰ و ای وای ﭼﻪ ﺗﺼﻮﻳﺮ ﻗﺸﻨﮕﻰ

ای وای ﻫﻮاﻳﻰ ﺷﺪه اﻳﻦ دل ﭼﻪ ﺣﺎﻟﻰ ﺷﺪه

از ﺣﺎل دﻟﺖ ﺑﺎ ﺧﺒﺮم ﻛﻦ

ای وای ﻫﻮاﻳﻰ ﺷﺪه اﻳﻦ دل ﭼﻪ ﺣﺎﻟﻰ ﺷﺪه

ﺗﻮ ﻣﺮا ﻋﺎﺷﻘﺘﺮم ﻛﻦ

ای وای ﺑﻪ ﭼﺸﻤﺎن ﺗﻮ ﺳﻮﮔﻨﺪ ﻛﻪ ﻧﻘﺎﺷﻰ ﻟﺒﺨﻨﺪ ﺗﻮ اﻳﻤﺎن ﻣﺮا ﺑﺮد

ای وای ﺑﺒﻴﻦ ﺑﺮق ﻧﮕﺎت آن ﺻﻮرت ﻣﺎﻫﺖ ﭼﻪ ﺑﻠﺎﻳﻰ ﺳﺮم آورد

https://musicdel.ir/single-tracks/431059/

آهنگ یه رحمی کن به من که واسه تو شدم یارو

متن آهنگ احسان دریادل یه رحمی کن به من

اﻓﺘﺎدﻳﻢ رو دور ﺗﻜﺮارو ﺗﺎ ﻛﻰ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺸﻨﻮﻳﻢ از ﻫﻢ ﺑﺪ و ﺑﻴﺮارو

ﺗﺎ ﻛﻰ ﻣﻴﻮن ﺑﺤﺜﺎﻣﻮن از ﻣﻦ ﻫﻰ اﺻﺮارو از ﺗﻮ ﻫﻰ اﻧﻜﺎرو

ﺳﻜﻮﺗﺘﻮ ﺑﺸﻜﻦ ﻧﮕﻮ ﺣﺮف ﻧﺪارم ﻧﻜﻦ اﻳﻦ ﻛﺎرو

ﻳﻪ رﺣﻤﻰ ﻛﻦ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻛﻪ واﺳﻪ ﺗﻮ ﺷﺪم ﻳﺎرو ﻟﺎﻟﺎﻳﻰ ﺑﺨﻮن واﺳﻢ ﻧﻤﻮﻧﻢ ﺷﺒﺎ ﺑﻴﺪارو

ﻟﺒﺨﻨﺪ ﺑﺰن ﻣﻦ ﺑﺰﻧﻢ واﺳﻪ ﺗﻮ ﮔﻴﺘﺎرو اﺳﭙﻨﺪ ﺑﺮات دود ﻛﻨﻢ دور ﻛﻨﻢ درد و ﺑﻠﺎﻫﺎرو

آﺧﻪ رﻓﺘﺎراش ﻣﻨﻮ دﻳﻮوﻧﻢ ﻛﺮده اﮔﻪ دﻳﺪﻳﻨﺶ ﺑﻬﺶ ﺑﮕﻴﺪ ﺑﺮﮔﺮده

ﺳﺮده ﺳﺮ ﭘﺮ ﺳﺮدرده ﻧﻴﺴﺘﻰ ﺑﺒﻴﻨﻰ ﻧﺒﻮدت ﭼﻴﻜﺎرم ﻛﺮده

آﺧﻪ رﻓﺘﺎراش ﻣﻨﻮ دﻳﻮوﻧﻢ ﻛﺮده اﮔﻪ دﻳﺪﻳﻨﺶ ﺑﻬﺶ ﺑﮕﻴﺪ ﺑﺮﮔﺮده

ﺳﺮده ﺳﺮ ﭘﺮ ﺳﺮدرده ﻧﻴﺴﺘﻰ ﺑﺒﻴﻨﻰ ﻧﺒﻮدت ﭼﻴﻜﺎرم ﻛﺮده

ﻫﻰ ﺳﺨﺖ ﻧﻜﻦ واﺳﻤﻮن رارو ﺗﺎ ﻛﻰ ﺑﺎﻳﺪ ﮔﺮﻳﻪ ﻛﻨﻢ ﭘﺎک ﻛﻨﻢ ﭼﺸﻢ ﺗﺮ و ﺗﺎرو

ﺗﺎ ﻛﻰ ﺑﺎﻳﺪ ﺣﺮف ﺑﺰﻧﻢ ﭼﻴﺰی ﻧﮕﻰ ﮔﻮش ﻧﺪی ﺣﺮﻓﺎرو ﻧﻜﻦ اﻳﻦ ﻛﺎرو

ﺑﻴﺎ از دوش ﻣﻦ اﻳﻦ دﻓﻌﻪ رو ﺗﻮ ﺑﺮدار اﻳﻦ ﺑﺎرو

ﻳﻪ رﺣﻤﻰ ﻛﻦ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻛﻪ واﺳﻪ ﺗﻮ ﺷﺪم ﻳﺎرو ﻟﺎﻟﺎﻳﻰ ﺑﺨﻮن واﺳﻢ ﻧﻤﻮﻧﻢ ﺷﺒﺎ ﺑﻴﺪارو

ﻟﺒﺨﻨﺪ ﺑﺰن ﻣﻦ ﺑﺰﻧﻢ واﺳﻪ ﺗﻮ ﮔﻴﺘﺎرو اﺳﭙﻨﺪ ﺑﺮات دود ﻛﻨﻢ دور ﻛﻨﻢ درد و ﺑﻠﺎﻫﺎرو

آﺧﻪ رﻓﺘﺎراش ﻣﻨﻮ دﻳﻮوﻧﻢ ﻛﺮده اﮔﻪ دﻳﺪﻳﻨﺶ ﺑﻬﺶ ﺑﮕﻴﺪ ﺑﺮﮔﺮده

ﺳﺮده ﺳﺮ ﭘﺮ ﺳﺮدرده ﻧﻴﺴﺘﻰ ﺑﺒﻴﻨﻰ ﻧﺒﻮدت ﭼﻴﻜﺎرم ﻛﺮده

آﺧﻪ رﻓﺘﺎراش ﻣﻨﻮ دﻳﻮوﻧﻢ ﻛﺮده اﮔﻪ دﻳﺪﻳﻨﺶ ﺑﻬﺶ ﺑﮕﻴﺪ ﺑﺮﮔﺮده

ﺳﺮده ﺳﺮ ﭘﺮ ﺳﺮدرده ﻧﻴﺴﺘﻰ ﺑﺒﻴﻨﻰ ﻧﺒﻮدت ﭼﻴﻜﺎرم ﻛﺮده


آهنگ یه رحمی کن به من که واسه تو شدم یارو