پایکاه خبر

به روزترین اخبار ایران و جهان

پایکاه خبر

به روزترین اخبار ایران و جهان

دوره پاکسازی صورت تهران دکتر فاطمه حبشی

اهمیت پاکسازی پوست چیست؟

اهمیت پاکسازی پوست چیست؟

مراقبت روزانه از پوست به حفظ سلامت کلی پوست، شادابی و بهبود مراقبت از پوست کمک می کند. با افزایش سن و گذر زمان، پوست به عنوان بزرگترین عضو بدن دچار تغذیه نامناسب، استرس و هوای آلوده می شود.

به گزارش خبرنگار IMNE، رادیکال های آزاد و گازهای سمی در روزهایی که هوای شهرهای بزرگ آلوده است به مقدار زیاد رخ می دهد و همچنین گرد و غبار و آلودگی زیادی در هوا وجود دارد که به راحتی روی صورت و پوست افراد می نشیند. ناخالصی ها می توانند در لایه بیرونی پوست جمع شوند و باعث مسدود شدن منافذ و در نهایت مشکلات پوستی مانند آکنه و جوش شوند. پس از مطالعه این مطالب به سلامت و زیبایی پوست خود توجه بیشتری خواهید کرد:

چرا پاکسازی پوست مهم است؟

پاکسازی پوست یکی از مهمترین جنبه های سلامتی صورت است. شناخت نوع پوست مهم ترین مرحله در مراقبت از پوست است، زیرا استفاده از محصولات نامناسب برای نوع پوست شما می تواند آکنه، خشکی یا سایر مشکلات پوستی را تشدید کند. مراقبت روزانه از پوست به حفظ سلامت کلی پوست، شادابی و بهبود نگرانی های پوست کمک می کند.

با افزایش سن و گذر زمان، پوست به عنوان بزرگترین عضو بدن به دلیل الگوهای غذایی ناسالم، استرس و آلودگی هوا به طور فزاینده ای آسیب می بیند. با پاکسازی پوست، ناخالصی هایی به صورت جوش های سرسیاه، سرسفید، تورم و کک و مک از بین می رود تا پوست سالم و شاداب شود.

فواید پاکسازی صورت

لایه برداری باعث بهبود گردش خون در صورت و در نهایت سلامت پوست، بهبود بافت و درخشندگی پوست می شود، لایه برداری از ایجاد کک و مک، جوش های سر سیاه و لکه های سفید جلوگیری می کند، برنزه شدن و آفتاب اثر اثر را از بین می برد. علاوه بر این، پوست پس از پاکسازی مرطوب و تغذیه می شود.

چگونه پوست را در خانه تمیز کنیم

پوست صورت نیاز به مراقبت مداوم دارد. روش‌های پاکسازی پوست در منزل، در زمان و هزینه صرفه‌جویی می‌کنند، در حالی که مقرون به صرفه و راحت هستند. شما می توانید با کمترین منابع، اما با درمان مداوم و مراقبت طولانی مدت از پوست صورت، به آبرسانی و شفافیت پوست کمک کنید.

شستشوی پوست

شستشوی صحیح و منظم اولین قدم برای تمیز کردن پوست است. برای شستشو باید از شوینده ای استفاده کنید که بعد از شستن چرم را سفت نگه دارد. شستشوی زیاد باعث از بین رفتن چربی طبیعی پوست می شود. پس از شستن صورت خود با یک پاک کننده مخصوص با توجه به نوع پوست، آن را با یک حوله نرم خشک کنید. برای شستشوی پوست باید از آب داغ اجتناب کرد زیرا باعث خشکی پوست می شود.

صورت خوردن

ابتدا صورت خود را با فاصله مناسب از ظرف آب جوش به مدت حدود پنج دقیقه قرار دهید و سر خود را با حوله بپوشانید. ماست صورت برای پوست های چرب معجزه می کند. کندر همچنین به دفع سموم کمک می کند، پوست را عمیقا تمیز می کند و به از بین بردن جوش های سرسیاه و سرسفید کمک می کند. پس از اتمام مرحله بخار، صورت خود را با یک تکه یخ (به صورت دایره ای) ماساژ دهید، این کار باعث سفت شدن منافذ و نرمال شدن دمای پوست می شود.

لایه برداری پوست صورت

برای پاکسازی پوست باید از لایه بردار استفاده کرد زیرا شستن صورت نمی تواند سلول های مرده و کثیفی منافذ را از بین ببرد. لایه برداری همچنین یک راه عالی برای روشن کردن پوست است زیرا سلول های مرده را از لایه بیرونی پوست حذف می کند. پس از لایه برداری، صورت خود را با آب گرم بشویید. برای سفید شدن طبیعی پوست توصیه می شود شکر و عسل را به مقدار مساوی مخلوط کنید.

یک ماسک صورت

از ماسک های صورت برای بهبود رنگ پوست و نرم کردن آن استفاده می شود. ماسک ها برای پوست بسیار آرامش بخش و مفید هستند. ماسک های مختلفی برای انواع پوست وجود دارد که باید با توجه به نوع پوست انتخاب شوند. ماسک را به طور یکنواخت روی صورت خود بمالید و صبر کنید تا خشک شود. پس از خشک شدن، ماسک را با آب سرد یا ولرم بشویید و خشک کنید. موز، گوجه فرنگی و پاپایا گزینه هایی برای ماسک های خانگی هستند که پوست را تمیز و سفت می کنند.

تونر

تونرها منافذ را می بندند و پوست را مرطوب نگه می دارند. شما می توانید سطح pH پوست خود را با یک تونر صورت متعادل کنید. تونر را با انگشتان خود به صورت خود بمالید یا آن را در یک بطری اسپری قرار دهید و مستقیماً روی صورت خود اسپری کنید. می توانید از خیار و گلاب به عنوان یک تونیک خانگی استفاده کنید.

کرم مرطوب کننده پوست

آخرین مرحله در پاکسازی پوست که به اندازه بقیه مهم است، مرطوب کردن پوست است. مرطوب کننده نیز باید با توجه به نوع پوست انتخاب شود. استفاده از مرطوب کننده های مبتنی بر ژل برای پوست های مختلط یا چرب توصیه می شود. اگر پوست خیلی خشک است، باید از کرم یا لوسیون قوی صورت استفاده کرد. به علاوه برای رفع خشکی پوست باید از کرم های ملایم بدون الکل و برای پوست های حساس از کرم های حاوی بنزوئیل پراکسید استفاده کرد.

نکاتی برای مراقبت از پوست

پوست های خشک بیشتر از پوست های چرب مستعد پیری زودرس و چین و چروک هستند. بنابراین، تمیز کردن پوست خشک در خانه یا آرایشگاه از اهمیت بیشتری برخوردار است. به افرادی که پوست خشک و حساس دارند توصیه می شود نکاتی را رعایت کنند تا در هنگام شستشو خشکی پوست در حمام افزایش نیابد. زمان حمام را کاهش دهید، با آب ولرم بشویید، از شوینده ملایم و بدون بو استفاده کنید، از ایجاد کف زیاد و طولانی مدت روی پوست خودداری کنید.

پس از دوش گرفتن و خشک شدن با حوله، بدن و صورت خود را با لوسیون مناسب مرطوب کنید. برای پاکسازی پوست خشک از روغن های طبیعی استفاده کنید. به جای صابون معمولی، از پاک کننده صورت استفاده کنید. روش صحیح شستن پوست خشک صورت این است که پوست صورت را به چهار قسمت تقسیم کرده و چوب صورت را به طور مساوی روی چهار قسمت صورت خود بمالید. سپس انگشتان خود را با حرکات دایره ای و آرام روی پوست چشم بمالید. کمی و به آرامی حرکت دهید و سپس پوست را با آب سرد بشویید.

پوست های خشک و حساس را تمیز کنید

برای تمیز کردن پوست های خشک و حساس می توانید فقط یک بار در هفته از یک اسکراب بسیار ملایم استفاده کنید. بهترین اسکراب و لایه بردار برای پوست های خشک و حساس، لعاب برنج و آنزیم پاپائین است که از آب انبه به دست می آید. لایه برداری برای پوست های خشک باید به اندازه ای ملایم باشد که به پوست حساس شما آسیب نرساند یا باعث قرمزی نشود. تونرها لایه های زیرین پوست را که با شستشو پاک نشده اند تمیز کرده و آلودگی ها و مواد آرایشی را عمیقا پاک می کنند. هنگام خرید تونیک سعی کنید محصولی بخرید که الکل نداشته باشد. انواع تونرهای آبرسان و احیا کننده حاوی Q10 برای پوست های خشک مناسب هستند. هنگام تمیز کردن پوست خشک صورت با کندر، اگر پوست خشکی دارید، می توانید یک یا دو بار در ماه از کندر برای تمیز کردن پوست خشک صورت استفاده کنید. بیشتر بخورها برای پوست شما خوب نیستند و می توانند خشکی پوست را بدتر کنند. در زمینه استفاده از مرطوب کننده ها، مهمترین نکته برای پاکسازی پوست خشک این است که پس از پاکسازی و شستن صورت از آلودگی و مواد آرایشی، باید از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. نکته مهم در مورد ماسک صورت برای پوست های خشک این است که می توانید یک یا دو بار در ماه از آن استفاده کنید، در غیر این صورت احتمالا پوست شما خشک یا کم آب می شود. مواد موجود در ماسک صورت شما باید حاوی مواد مرطوب کننده و روغنی باشد.

پوست چرب تمیز

درمان های خانگی برای پاکسازی صورت و پاکسازی صورت در دسترس همه است و فواید زیادی برای سلامت پوست دارد. با توجه به هزینه بالای پاکسازی صورت در سالن های زیبایی، انجام این روش ها در منزل با مواد طبیعی کمک زیادی به حفظ و استحکام بافت پوست می کند. اگر پوست چرب دارید، به یاد داشته باشید که از پاک کننده مخصوص پوست های چرب استفاده کنید که چربی اضافی پوست را از بین می برد. البته برای اینکه تمام چربی خود را از دست ندهید، زیرا برای داشتن پوستی نرم و مرطوب نیاز به مقدار مشخصی چربی برای صورت خود دارید.

فیشال یکی از قدیمی ترین و موثرترین روش های مراقبت از پوست است. این روش آلودگی و چربی اضافی پوست را از بین می برد و منافذ مسدود شده را باز می کند. قبل از استفاده از ماسک صورت روی پوست های چرب، یک لایه بردار بمالید تا پوست نرم شود و منافذ باز شود. از گیاهان خشک شده مانند اسطوخودوس، رزماری و آویشن هنگام استفاده به صورت خود استفاده کنید. خاک رس بر اساس برگ ها یک درمان خوب برای پوست های چرب است. تونر صورت برای پاک کردن آلودگی از روی پوست و آرایش استفاده می شود.

تونر پوست را برای مرطوب کردن آماده می کند. همچنین با سفت کردن پوست و بستن تمام منافذ باز، ظاهری جوانتر و زیباتر به چهره شما می بخشد. همچنین تونر بدون الکل است. وقتی صحبت از مرطوب کننده های صورت می شود، یک تصور غلط رایج وجود دارد که پوست خشک نیاز به مرطوب کننده دارد. راز داشتن پوستی جوان، آبرسانی است. حتی پوست های چرب نیز برای تغذیه لطافت و زیبایی پوست به یک مرطوب کننده خوب و مناسب نیاز دارند. اگر پوست چرب دارید، باید از مرطوب کننده پوست چرب برای مراقبت از آن استفاده کنید. مرطوب کننده را روی صورت خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید تا کاملا جذب شود. این نکته مهم را هرگز فراموش نکنید که پوست شما پس از پاکسازی، سیگار کشیدن و ماسک زدن باید به خوبی مرطوب شود. مراحل فوق را هفته ای یکبار در منزل انجام دهید. پاکسازی از درد جلوگیری می کند و زیبایی پوست شما را دو چندان می کند.

مطالعه مقاله کامل: آموزش پاکسازی صورت تهران فاطمه حبشی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد