پایکاه خبر

به روزترین اخبار ایران و جهان

پایکاه خبر

به روزترین اخبار ایران و جهان

اصول اولیه استفاده از بازنویسی چیست؟


تمام اصول مربوط به بازنویسی با هدف حذف متن بازنویسی شده از متن اصلی و ایجاد یک اثر جدید است. اگر متن بازنویسی شده بسیار شبیه به متن اصلی باشد، فرآیند بازنویسی عملاً شکست خورده است. یعنی آب را به هاون زدی! بنابراین ممکن است یک سوال اساسی در ذهن شما ایجاد شود که اصول اساسی تیتر چیست؟ راه حل های حذف متن اصلی از بازنویسی چیست؟ یافتن مترادف ها، حذف کلیشه ها، شفاف نگه داشتن کلمات و عبارات و خلق اثر جدید، همه از اصول اولیه بازنویسی هستند. نوشتن یک متن خوب نه تنها نمرات بالایی را برای شما به ارمغان می آورد، بلکه شما را از دسته سرقت ادبی دور نگه می دارد.

بنابراین، بازنویسی قوانین خاص خود را بر اساس سؤالات ساده زیر دارد:

چگونه مترادف ها را در یک پارافراسی پیدا کنیم؟ برای استفاده از فرهنگ لغت شخصی خود از برنامه های مختلف کمک بگیرید. بسیار مهم است که مترادف ها را طوری قرار دهیم که بتوانند معنای متن اصلی را به خوبی منتقل کنند.

چگونه کلیشه ها را هنگام بازنویسی حذف می کنید؟ انتخاب کلمات، عبارات و کلمات اصیل و غیر کلیشه ای همگی نقش مهمی در خلق اثر بدیع دارند.

چگونه وضوح کلمات و جملات را در رونویسی بررسی کنیم؟ در ابتدای بازنویسی، اگر می خواهید ایده جدیدی را شروع کنید، از افعال و اسم هایی با معانی آشنا استفاده کنید. بعد برو سراغ انواع شعر و ضرب المثل و ضرب المثل.

چگونه بازنویسی می تواند شغل جدیدی ایجاد کند؟ ایده های نویسنده را از منبع اصلی آشتی داده و بازسازی کنید.

با ایران تایپیست همراه باشید تا از صدها اصل حرفه ای بازنویسی بهره مند شوید. برای بهترین کیفیت بازنویسی متن.

دوباره چی بنویسم؟

بازنویسی هیچ تفاوتی با نوشتن ندارد. اما راه نوشتن و بازنویسی چیست؟ شما باید نویسنده خوبی باشید، بتوانید با کلمات بازی کنید و متن جدیدی را با تکنیک عالی خلق کنید. برای ایجاد یک مقاله خلاقانه که کاملاً متعلق به خودتان باشد، باید نکات خواندن و بازنویسی را در راس برنامه خود قرار دهید. نادیده گرفتن قوانین و بازنویسی قوانین فعالیتی است که فقط به شما صدمه می زند. برای پاسخ به تمام سوالات خود به یک راهنمای بازنویسی نیاز دارید، مانند: چگونه متن اصلی را در بازنویسی تحلیل کنیم؟ راه حل حذف متن اصلی از بازنویسی چیست؟ چگونه کلمات خاص را برای بازنویسی منتقل کنیم؟ چگونه بازنویسی را شروع کنیم؟

برای بازنویسی چه باید کرد و چه توصیه هایی برای بازنویسی وجود دارد؟

بدون اینکه متن را بفهمید، متن را دوبار بخوانید.

سپس برای بار سوم شروع به خواندن متن کنید، این بار آن را به قصد درک متن بخوانید.

در حین خواندن مقاله، ایده ها و مفاهیم اصلی مقاله را یادداشت کرده و در گوشه ای از ذهن خود به خاطر بسپارید.

کلمات و عبارات خاصی را انتخاب نکنید و آنها را به مراحل بعدی موکول کنید.

وقتی متن را برای چهارمین بار می خوانید، زمان شروع بازنویسی آن است.

برای بازنویسی بهتر است متن را در پاراگراف بازنویسی کنید.

پس از بازنویسی، به منبع اصلی برگردید و به دنبال شباهت باشید.

برای آخرین بار متن را تغییر دهید.

برای رهایی از تمام دغدغه های مربوط به تجویز، بهتر است موسسه ایران تایپیست به عنوان یک شریک کارآمد در کنار خود داشته باشید. خدمات رونویسی در ایران تایپیست به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته در دسترس است.

چگونه می توان به متن و مقاله اصلی در به روز رسانی استناد کرد؟

بازنویسی انواع مختلفی دارد. دامنه بازنویسی از یک صفحه انشا کودک تا یک کتاب 500 صفحه ای متغیر است. اما وجه مشترک در بازنویسی متون چیست؟ تنها وجه اشتراک حوزه های مختلف بازنویسی، وجود متن به عنوان متن مبدا است. همیشه یک متن اصلی و منبعی وجود دارد که نقل قول از آن ساخته شده است. اما رابطه متن اصلی و متن بازنویسی شده در حین بازنویسی چیست؟ تا چه حد می توان به متن اصلی اشاره کرد؟ این دقیقا همان جایی است که سوء تفاهم ها به وجود می آید. برخی معتقدند در هنگام بازنویسی، نویسنده حق تغییر محتوای متن اصلی را ندارد. اما ما می گوییم که متن اصلی را یک ایده تلقی کنید و متن بازنویسی شده خود را صرفاً بر اساس آن قرار ندهید. به عنوان مثال، شما یک مقاله علمی با موضوع "فیزیک کوانتومی" خواهید نوشت. اگر این مقاله در قرن بیستم نوشته شده باشد، آیا می توان به مطالب آن به طور کامل اشاره کرد؟! بنابراین بازنویسی متون قدیمی چگونه در بازنویسی کار می کند؟ در دنیایی که علم و مفاهیم علمی هر ثانیه تغییر می کنند، نمی توانید برای انجام کار خود به یک منبع قدیمی اعتماد کنید. اما می توانید موضوع مقاله را قرض بگیرید، متن را با یافته های جدید تطبیق دهید و متن اصلی را بازنویسی کنید. چه چیزی تیم بازنویسی مجموعه تایپیست ایرانی را متمایز می کند؟ مجموعه بزرگی از رونویسی نویسان ایرانی از مجرب ترین و ماهرترین تیم حرفه ای در ایران برای رونویسی انواع متون استفاده می کنند. حتی اگر پروژه بازنویسی خود را به ما بسپارید، دغدغه شما همچنان دغدغه ماست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد