پایکاه خبر

به روزترین اخبار ایران و جهان

پایکاه خبر

به روزترین اخبار ایران و جهان

پرینتر لیزری چیست؟


چاپگر لیزری نوع رایج چاپگرهای رایانه شخصی است که از فناوری فتوکپی بدون ضربه (کلید به کاغذ برخورد نمی کند) استفاده می کند. هنگامی که سند به چاپگر ارسال می شود، یک پرتو لیزر از بارهای الکتریکی استفاده می کند تا سند را روی یک درام با پوشش سلنیوم "تراز" کند. پس از شارژ شدن درام، تونر که نوعی جوهر پودر خشک است، ریخته می شود. تونر به تصویر شارژ شده در درام اضافه می شود. تونر به کاغذ منتقل می شود و با حرارت و فشار به کاغذ می چسبد و پس از چاپ سند، درام شارژ الکتریکی می شود و تونر اضافی جمع می شود. اکثر پرینترهای لیزری فقط سیاه و سفید چاپ می کنند. پرینتر لیزری رنگی 10 برابر پرینتر لیزری سیاه و سفید گرانتر است.

IBM اولین چاپگر لیزری را در سال 1975 برای استفاده در رایانه های اصلی خود معرفی کرد. در سال 1984، هیولت پاکارد با اولین لیزر جت، یک چاپگر جمع و جور، سریع و قابل اعتماد که کاربران رایانه شخصی قادر به خرید آن بودند، فناوری چاپ لیزری را متحول کرد. از آن زمان، پرینترهای لیزری مقرون به صرفه تر و با کیفیت تر شدند. هیولت پاکارد همچنان رقابتی با سازندگان پیشرو مانند Lexmark، Okidata و زیراکس است.

چاپگرهای لیزری با بسیاری از پرینترهای جوهرافشان متفاوت هستند. تونر یا جوهر چاپگر لیزری خشک شده است. چاپگر جوهر افشان خیس است. پرینترهای جوهرافشان در طول زمان حدود 10 برابر گران‌تر از پرینترهای لیزری هستند زیرا نیاز به پر کردن مکرر جوهر دارند. اگر کاغذ جوهر افشان خیس شود، اسناد پرینت لیزری تولید نمی کند. هر دو نوع چاپگر بی سر و صدا کار می کنند و به شما امکان می دهند با استفاده از کارتریج فونت یا نصب کننده فونت نرم افزار فونت اضافه کنید. اگر نیازهای چاپ شما حداقل است، یک چاپگر جوهر افشان کافی است. با این حال، اگر زیاد چاپ می کنید، به خرید یک چاپگر لیزری فکر کنید.

هنگام خرید پرینتر لیزری به چند ویژگی مهم توجه کنید:

کارایی و سرعت چاپ: پرینترهای لیزری شخصی می توانند به طور متوسط ​​200 صفحه در هفته چاپ کنند. قیمت آن از 200 دلار به بالا پایین است. آنها می توانند تا هشت صفحه در دقیقه (صفحه در دقیقه) چاپ کنند. اگر به طور متوسط ​​1000 صفحه در هفته نیاز باشد، به یک کارمند چاپ نیاز است. سرعت چاپ آن تا 24 برگ در دقیقه و قیمتی بین 1000 تا 6000 دلار یا بیشتر است. چاپگرهای تولیدی نیاز به چاپ 50000 صفحه در هفته دارند. آنها بسیار گران هستند و توسط ناشران تجاری استفاده می شوند. آنها می توانند با سرعت 700 برگ در دقیقه چاپ کنند و قیمت آنها 100000 دلار یا بیشتر است. آنها می توانند 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته چاپ کنند.

وضوح: وضوح استاندارد در اکثر پرینترهای لیزری امروزه 600 نقطه در اینچ (dpi) است. این وضوح برای چاپ معمولی روزمره، از جمله کارهای چاپ رومیزی کافی است. یک چاپگر با کیفیت بالا ممکن است وضوح 2400 نقطه در اینچ داشته باشد. برخی از چاپگرهای لیزری هنوز از وضوح 300 dpi استفاده می کنند. این وضوح ممکن است باعث نمایان شدن خطوط ناهموار در لبه بیرونی تصویر شود. هیولت پاکارد RET (تکنولوژی ارتقای فناوری) را برای اصلاح این مشکل ایجاد کرد. RET نقاط کوچکی را روی لبه های خط قرار می دهد و لبه های ناهموار را نرم می کند. RET وضوح را بهبود نمی بخشد، اما سند بهتر به نظر می رسد. اگر یک چاپگر 300 dpi خریداری می کنید، مطمئن شوید که RET آن را دارید.

زبان های چاپگر: زبان کنترل چاپگر آوافرهنگ  (PCL) زبان استاندارد چاپگر برای هیولت پاکارد و اکثر چاپگرهای لیزری دیگر (معمولاً سازگار با HP) است. PCL برای چاپ لترپرس، چاپ پایگاه داده، صفحات گسترده و گرافیک های ساده استفاده می شود. چاپگرهای پست اسکریپت برای چاپگرهای مکینتاش اپل رایج هستند. چاپگر لیزری مجهز به PostScript بسیار گران است. چاپگر لیزری با استفاده از PCL را می توان با نصب درایور نرم افزار ارائه شده توسط سازنده چاپگر لیزری به Postscript ارتقا داد. ممکن است چاپگر برای اجرای PostScript به حافظه اضافی نیاز داشته باشد. این به این دلیل است که یک چاپگر لیزری نیاز دارد که کل تصویر قبل از چاپ در حافظه ذخیره شود و چاپگر PostScript به پیکربندی بیشتری نسبت به چاپگر PCL نیاز دارد. برنامه ای که استفاده می کنید باید از PostScript پشتیبانی کند تا چاپگر لیزری متن را چاپ کند.

جابجایی کاغذ: هنگام خرید چاپگر لیزری، جابجایی کاغذ مهم است. بیشتر پرینترهای لیزری از ورق های برش به اندازه حرف استفاده می کنند. چاپگرهای با تولید بالا با استفاده از کاغذ پیوسته. چاپگرهای لیزری می‌توانند روی شفاف‌ها، برچسب‌های چسبنده و کاغذهای سبک چاپ کنند. یک چاپگر لیزری دورو می تواند روی یک طرف کاغذ چاپ کند، کاغذ را برگرداند و در طرف دیگر چاپ کند. با این حال، اکثر چاپگرهای لیزری از چاپ ساده و چاپ دو طرفه دستی استفاده می کنند. طرف دیگر انجام شده است

FPOT و زمان گرم کردن: FPOT (اولین زمان چاپ) و زمان گرم کردن مهمترین فاکتورهایی هستند که هنگام خرید چاپگر باید در نظر گرفته شوند. هنگامی که یک چاپگر لیزری داده ها را از رایانه دریافت می کند تا اسکن شود، 5 تا 30 ثانیه طول می کشد تا چاپگر برای چاپ یک کار جدید آماده شود. این باعث افزایش زمان مورد نیاز برای چاپ سند می شود. زمان گرم کردن نیز مهم است. هنگامی که چاپگر در حال کار است، یخچال به زمان نیاز دارد تا تا دمای کارکرد گرم شود. اگر چاپگر در حالت آماده به کار یا خاموش شدن بین کارهای چاپی قرار داشته باشد، زمان گرم کردن اهمیت پیدا می کند. چاپ و خروجی بزرگ می تواند 5-15 دقیقه طول بکشد. این دوره انتظار می تواند مانع تولید کلی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد